d i a 3 - t a c




En el tercer dia, ja no vam utilitzar el Kahoot... Però en canvi, vam estar investigant diferents webs, una d'elles s'anomena Toolbox. En aquesta, vam descobrir diferents activitats envers la tecnologia que podem realitzar amb els alumnes d'educació primària, entre d'altres. Una pàgina web que conté i ens proporciona una informació molt útil i necessària.

Resultat d'imatges per a "https://toolbox.mobileworldcapital.com/""
Entre totes les aplicacions que n'hi havia, vam haver d'escollir una, jo vaig escollir "Light Camera and Action", a continuació us deixo l'enllaç:

Suposo que us preguntareu per què vaig escollir aquesta, d'entre totes les que n'hi havia... La resposta és senzilla, el món audiovisual m'encanta d'ença que era ben petita, el fet de crear una pel·lícula o aspectes en comú, em motiven i vull portar aquesta motivació als alumnes.


Així bé, activitat que tracta de crear un curtmetratge duent a terme una llengua estrangera, l'anglès. Per tal de fomentar la llengua més utilitzada arreu de món. D'altra banda, és una activitat on els alumnes són els protagonistes del seu curtmetratge, els professors els hi proporcionem totes les eines possibles i alguna ajuda necessària, però són ells els encarregats de dur a terme l'activitat, gravant, editant, pensant... 

També, el podem classificar com un projecte innovador com ve diu l'Elena Vercher Ribis del col·legi Cal·lipolís: 
Aquest projecte es considera innovador pel fet de crear, completament, material audiovisual en la llengua estrangera anglesa per part dels alumnes de primària (començant per la història, el guió, l’storyboard, la gravació, el muntatge, l’edició i finalment l’exposició als altres alumnes de l’escola). Perquè, tal com explica Cary Bazalgette, la gent no aprèn millor quan les tasques són fàcils: aprenen més quan els animem a oblidar els límits d’allò que ja saben i tirar endavant (Bazalgette, C. (2009). Impacts of Moving Image Education: A Summary of Research. Scottish Screen.)."


A continuació podeu veure el seguiment del projecte:

Segons abans de gravar... 



Gravant...

Editant la producció de la gravació... 

Material per la creació de la llegenda...

Preparació del material...

Crec que és una activitat que s'hauria de fomentar més a l'escola. Per què? Per començar, els alumnes són els propis protagonistes. Seguidament, potencien la llengua anglesa, una de les més importants. I per acabar, tan sols dues paraules, la tecnologia. La qual és i serà el futur de tots nosaltres.

D'altra banda, algú de vosaltres sap com fer una denúncia compartida en conjunt sense haver-se de moure? El photovoice és una eina tecnològica que t'ho permet fer, permet donar veu allò que no en té a partir de les imatges. El grup 21 ja en saben! Simplement, has d'entrar a aquest enllaç: https://padlet.com/auth/login i registrar-te! Per veure algun exemple, pots anar-hi en aquest mateix bloc en l'etiqueta "Photovoice". Nosaltres hem denunciat aspectes que volem que hi hagi un canvi en la Universitat Autònoma de Barcelona, ara et toca a tu! Que tens pensat denunciar?

And this is all about last Wednseday! I hope you enjoy it :)



 R E F L E X I Ó 2 

Com utilitzaria aquesta eina a classe?
Avui en parlarem sobre Toolbox, el qual és una pàgina web on podem trobar diverses activitats en relació el món tecnològic per a diferents edats, des de l'educació infantil fins a l'educació d'adults.

Dins d'aquesta eina hi ha diversos projectes, cada un d'aquests és diferent dels altres en molts aspectes com; atendre a la diversitat, avaluar el seguiment de l'alumnat, treball de la matèria i/o desenvolupar la competència digital dels alumnes.

M'agradaria respondre aquests quatre punts, per tant m'he decidit en centrar-me en una sola activitat que s'anomena: Plickers, amb 21 avaluacions i 6 experiències a la classe. I molt important... GRATUÏTA!
  • Com atendre a la diversitat?
  • Com avaluar/fer seguiment de l'alumnat?
  • Com treballar un contingut específic?
  • Com desenvolupar la competència digital dels alumnes?

Per saber-ne tot això i més seguiu llegint!

Plickers és una app que realitza diverses activitats en un dispositiu mòbil integrat a l'aula i pot acollir tot un grup de classe. En aquest cas, ens especialitzarem en l`àrea de matemàtiques, ja que podem treballar diversos continguts depenent dels coneixements que volem proporcionar els nostres alumnes. Com anava dient, dins de les matemàtiques ens centrarem amb els problemes del Quinzet a l'aula. Per tal de millorar i canviar les metodologies emprades. D'aquesta manera, es potenciarà les intel·ligències múltiples i respectaran les diverses manares d'aprendre, així podrem atendre a la diversitat, i, també respectant els diversos ritmes de treball.

No obstant això, Plickers fomenta una gran importància per les competències digitals dels alumnes, les quals es desenvolupen introduint les noves tecnologies a les aules, com ve hem dit anteriorment. Respecte de l'avaluació de l'alumnat, se centra a afavorir una avaluació continuada i formativa, intentant aconseguir i potencia l'èxit educatiu. Sense deixar de banda el fet d'enriquir la pràctica docent.

Per acabar, us deixo una imatge representativa de l'activitat que també la podreu trobar en Toolbox:


Comentaris