d i a 9 - t a c



En aquesta última sessió, hem seguit una metodologia més dinàmica i activa que les anteriors. I això que no és pas fàcil...



Abans d'iniciar certes activitats, hem rebut i hem proporcionat el feedback fet pels nostres companys i companyes. Juntament, veient un vídeo per tal de guiar-nos millor en el feedback. Finalment, la Cristina ens ha deixat mitja hora per retocar i millorar el nostre blog. 

Això està a punt d'acabar... 😕


Una vegada passats aquests trenta minuts, vam centrar-nos en el món de la robòtica. I com? Doncs, començant per visualitzar uns vídeos. Concretament quatre;

a) Els dos primers parlaven envers la plataforma Scratch i com funcionava. Pots trobar més informació a la pàgina oficial de Scratch: https://scratch.mit.edu/.



b) El tercer vídeo tractava sobre els robots, exactament els robots fets amb LEGO. A continuació us explica tot el procediment per crear-lo fins a fer-lo servir.


c) I per acabar, trobem un vídeo on explicava el món de la robòtica ambientada en el món educatiu. Concretament, s'explicaven unes jornades d'aprenentatge per a mestres. Que aprenien? Coneixements mínims i sobre el funcionament de les principals eines que utilitzen els docents a l'aula per fomentar la robòtica.


👾👾👾👾👾👾👾👾

Per finalitzar l'última sessió i realitzar el tancament del tema ROBÒTICA, vam realitzar diverses pràctiques diferents. 

 1. COTXE 💨

Aquesta pràctica tractava de saber fer funcionar un cotxe, el qual li indicaves unes indicacions i ho seguia. Però, sumant-li que té una característica diferent d'aquests altres dispositius. Com podem observar en la imatge, en el mig del cotxe podem veure un forat de color negre. Aquest serveix per col·locar un llapis o un retolador, per escriure, sense necessitat d'utilitzar la regla i les nostres pròpies mans. 

Nosaltres vam dibuixar una casa, amb finestres, porta, taulada i una xemeneia. Que et passa per la ment dibuixar? Fes-m'ho saber en els comentaris. 





2. APP amb la TABLET 👾

En aquesta pràctica vam utilitzar dues aplicacions diferents. En una havies de capturar els ous dels animals, i en l'altre intentar col·locar a l'ovella dins del corral. Creieu que ho vam aconseguir? Clar que si!! 😙 

El principi ens va costar una mica, ja que no sabíem ben bé com funcionava, però al cap d'uns minuts vam assolir tots els reptes ✌.


3. RATA ROBÒTICA 💀

Haig de confessar que aquest ha estat la pràctica que més m'ha agradat, per tot l'efecte visual i les llums. 

És semblant al cotxe, però no té la possibilitat de col·locar un llapis per dibuixar. En canvi, té altres funcions com el Bluetooth o via WI-FI. 

La seva funció era seguir les instruccions mitjançant un element a part, on hi ficaves les peces amb l'ordre corresponent respecte de la direcció.
 
4. ABELLES ROBÒTICA 💢
En aquesta pràctica, teníem més d'un element. Per una banda, obteníem dos objectes, dues abelles, per dur a terme la pràctica. D'altra banda, un circuit trobat a sobre la taula per tal que les abelles tinguessin el seu propi recorregut. 

Podíem usar aquests recursos lliurement, i nosaltres vam decidir, realitzar una cursa entre aquests dos elements. I no va ser un empat, un dels dos va optar el premi al primer classificador😏. Tot i que, no tenim gaire clar quin dels dos perquè eren bastant semblants 😓.

La funció dels dos objectes era seguir les ordres que, des de les fletxes a sobre de l'objecte podem trobar. Mitjançant, aquestes l'abella havia de seguir contextualment. Però, hi ha hagut alguns errors, ja que, a vegades no funcionava correctament en el terme de seguir les indicacions. 



Finalment, vam veure la producció audiovisual feta per cada grup i vam acabar explicant oralment, que ens ha semblat aquesta assignatura. 

Però... Això no acaba aquí! Recorda passar-te per l'última entrada que parla de l'assignatura! Moltes gràcies per tot Cristina 😀.



Comentaris