d i a 5 - t a c



En aquesta sessió ens centrarem a parlar de diversos temes:
  • Elements de la comunicació  (Plans, angles, composició)
  • Mitjans de comunicació audiovisual (Podcast, vídeo, infografia)
  • Planejar una producció audiovisual
  • Conèixer les eines: Audacity, Powtoon, Genially

ELEMENTS DE LA COMUNICACIÓ 
Per introduir-nos en el tema d'elements de la comunicació la Cristina ens va presentar un par de vídeos que tractaven sobre els plans i els angles.


Tanmateix, també ens va ensenyar un vídeo sobre el muntatge audiovisual, el qual tractava aspectes més teoritzats com l'inici del 👽cinema👻, aquest és la base de tots els factors audiovisuals. 

Resultat d'imatges per a "alfred hitchcock""
Aquest muntatge estava representat per Alfred Hitchcock, director britànic que és representat com el millor director del cinema de tots els temps, i tractava envers la pel·lícula de "Psicosi". Seguidament, parlava sobre l'ordre i la composició, depenent de com utilitzem aquests factors ens transmet unes idees i emocions diferents. 


A continuació podem trobar el vídeo, del qual estàvam parlant prèviament:


No obstant aquests dos recursos audiovisuals, la Cristina amb la seva màgia i la seva creativitat, va dissenyar una presentació en el Google Drive per ensenyar-nos els factors i les dimensions del llenguatge audiovisual estructurals, morfològics, semàntics i estètics. 

Perquè podem trobar a gent que tindrà més o menys facilitat, però mai va malament repassar com fer una presentació correcta. Abans d'explicar breument com realitzar-la, doneu un cop d'un a l'enllaç que us portarà directament a l'entrada on hi trobarem la presentació. 

Ara sí que sí, els principals punts que hem de tenir clar per aconseguir una bona presentació són:
  • Els contrastos i la mida
  • El fons, hem de ser moderats amb els complements que fiquem a la presentació, respectant el fons, i que sigui un fons que ajudi a fer més llegible els elements de la presentació.
  • Incloure algunes cites per llegir-les, però amb un petit nombre
  • Ha d'exposar gràfics i recursos molt visuals, que s'entenguin, que es vegin bé i siguin útils
  • IMPORTANT 👂: no fer faltes d'ortografia
  • Vigilar amb els copyrights, és a dir, anar amb compte amb les llicències i els drets d'autors. Per tal de no tenir problemes, és recomanable sempre donar reconeixement de qui fa el que. Per saber-ne més 👉 Creative Commons

MITJANS DE LA COMUNICACIÓ
Quin és el principal objectiu dels mitjans de comunicació? Arribar a un major públic possible, anomenada audiència.

👮👰👲👳👵👸👷💂💃👪👦


En parlar dels mitjans de la comunicació és molt recomanable visualitzar aquest vídeo extret de TED Talks on la Yolanda Domínguez, experta en comunicació i gèneres. Per què us recomano veure la conferència? Perquè els mitjans de comunicació comparteixen imatges que ja són fixes per uns estereotips i de manera sofisticada i sotil ens van manipulant per crear en nosaltres, una visió de la vida definida. Per tant, és un aspecte que tots hem de tenir molt clar.


En un futur...
Al nostre dia a dia com a mestres, estarem exposats i exposarem imatges constantment, hem d'anar amb compte i analitzar-les detalladament, ja que poden influir de manera negativa als infants.

Resultat d'imatges per a "valores""Per tant, com podem apliquem a l'educació el que explica Yolanda Dominguez? Tenint més cura dels vídeos i les imatges que exposem a la classe perquè han de mostrar la realitat i en valors positius, sense violència ni malestars. Hem d'intentar transmetre que tots som iguals, no hi ha diferència.

Recordem la importància que tenen els valors i l'ètica en l'educació infantil i primària, aquestan etapa és l'etapa principal en educar amb valors.


PLANEJAR UNA COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL
Hi ha diverses maneres per crear i planejar una producció audiovisual, trobem en vídeo, en una infografia i finalment, en un podcast.

Vídeo 👉 tecnologia de transmissió d'imatges i reconstrucció per mitjans electrònics digitals d'una seqüència d'imatges que representen escenes en moviment.

Com fer-ho?
- Planificar la gravació
- Il·luminar bé les escenes
- Estabilitzar la gravació
- Tenir cura del so
- Equilibrar els teus enquadraments
- Millorar la teva pel·lícula en postproducció (un cop hem gravat, hem d'afegir tot, portada, imatges...)
- Canvi de plans
- Grava les preses en detall
- Deixar que els enquadraments respirin

Esquema visual



Infografia 👉tècnica de creació i tractament d'imatges digitals utilitzant ordinadors i eines informàtiques.

Com fer-ho?
- Seleccionar tema i idea
- Investigar el tema i recopilar la informació
- Escollir un estil: horitzontal, vertical, poca lletra...
- Escollir formats, colors, dibuixos... (més detalladament per cobrir amb l'estil)
- Determinar els textos i les imatges
- Organitzar el contingut
- Escollir l'eina pel disseny
- Dissenyar la teva infografia

Esquema visual


Podcast 👉 programa de ràdio que pots escoltar-ho indefinidament.

Com fer-ho?
- Escollir tema
- Crear guió (que direm i qui ho dirà)
- Buscar els equips
- Gravar 
- Editar
- Publicar
- Difondre

Esquema visual




CONÈIXER LES EINES: PODCAST, INFOGRAFIA I VÍDEO Cada tipus de producció audiovisual es fa mitjançant unes eines o unes altres.

En el cas del,


 





 R E F L E X I Ó   4 

En què i com m'ajuda/els ajuda per a la comunicació? 
En aquesta reflexió em centraré a parlar de la comunicació. Un aspecte molt important i que tots hem de dominar a la perfecció per entendre'ns i entendre a l'altre. Per la comunicació de cara el públic, com fer una conferència, o bé una simple exposició, és molt convenient utilitzar un recurs visual per fer l'atenció més efectiva.

Aquest recurs visual ha de ser amb paraules molt precises i rellevants que serveixin de suport en cas de pèrdua. També pot presentar algun vídeo extret del YouTube (una eina molt útil per introduir vídeos) de poca duració per canviar la dinàmica de l'exposició.

D'altra banda, hem de tenir en compte la lletra i altres aspectes, ja que es consideren problemes comunicatius que poden aparèixer. Per què? Perquè tot allò que intenta comunicar, són elements comunicatius, siguin verbals o no verbals. Com tenir-ho en compte? Doncs vigilant que sigui llegible i es pugui veure correctament amb una certa estètica. U

Un altre problema és el com i el què es diu. La fluïdesa i l'expressió, i l'altra part, el missatge que es vol donar. Depenent de com s'utilitzin aquests dos factors, es pot fer més dinàmic i més curt, o bé, durador i pesat.

Per tant, gràcies a la presentació del Google Drive respecte als mitjans de comunicació, i veient les tres eines per realitzar Infografies, Vídeos i Podcast, m'he adonat que hi ha moltes maneres de dur a terme exposicions davant del públic per fer-ho de manera més didàctica i menys pesada.

Comentaris