d i a 1 - t a c





Molt bon dia i benvinguts al meu blog!! 馃槉

Abans de tot, m'agradaria presentar-me, el meu nom 茅s Arianna Codina i vaig n茅ixer l'any 2001, actualment estudio el grau d'Educaci贸 Prim脿ria a la Universitat Aut貌noma de Barcelona (UAB). Aquest blog est脿 creat amb la finalitat d'aprendre utilitzant noves metodologies d'ensenyament. L'assignatura corresponent 茅s TAC amb un professorat de car脿cter molt innovador 馃檶, la Cristina Mercader.

La primera sessi贸 te貌rica de l’assignatura de TAC no tenia ni la remota idea del que m’hi podia trobar, tot i aix貌 haig de dir que estava oberta a tot. Els primers minuts van ser tot un misteri... Fins que la Cristina va projectar la presentaci贸. Una presentaci贸 que em va recordar instant脿niament a la mat猫ria que cursava a l’antic col·legi, la qual s’anomenava Audiovisuals. Per tant, amb tan sols la primera diapositiva groga on al mig hi havia escrit TAC, ja podia deduir quina seria la tem脿tica d’aquesta assignatura. I s'ha de dir, que la vaig encertar馃槈!


Vosaltres que creieu que pot representar les sigles TAC?  
Ben senzill, Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement, 茅s a dir, s贸n recursos d’eines digitals que ens permeten comunicar-nos, rebre i donar informaci贸 aplicada a l’educaci贸. 

En aquesta classe magistral vam aprendre diversos conceptes, com TAC, esmentat pr猫viament. Per貌 d’altra banda tamb茅 vam estudiar aspectes com TIC, EPA i les compet猫ncies digitals, molt rellevant en el m贸n tecnol貌gic focalitzat en l'educaci贸. Seguidament, podem observar aquests:

  • TIC ⇨ Recursos eines digitals que ens permeten comunicar-nos, rebre i donar informaci贸. Un clar exemple molt com煤 entre tota la poblaci贸 茅s la televisi贸. 

  • EPA ⇨ Tots aquells recursos que nosaltres utilitzem per aprendre. Conjunt d’aplicacions i de recursos digitals que ens serveixen per aprendre. Per aquest motiu, cada persona t茅 el seu propi EPA, ja que dep猫n si et serveix o no. Un contra exemple seria el Campus Virtual (UAB) perqu猫 茅s una eina gestionada pels docents, i ho ha de gestionar el mateix aprenent. 

  • Compet猫ncies digitals ⇨  Compet猫ncies desenvolupades que posse茂xen una certa relaci贸 amb l’煤s de les tecnologies.


Per una altra banda, vam estar parlant de les diferents generacions que hi trobem en l’actualitat envers les tecnologies. A continuaci贸 us deixar茅 una imatge extreta de La Vanguardia, 2015, on explica de manera molt concisa i precisa la taxonomia de les generacions:


Vam exercir una activitat din脿mica per descobrir a quina generaci贸 pertany铆em, ens vam adonar que la majoria se centrava en la Generaci贸 Z.


A continuaci贸, vam realitzar un test d’avaluaci贸 per tal de coneixents a nosaltres mateixos respecte a les compet猫ncies digitals. Els meus resultats els podeu trobar en la imatge seg眉ent, i vosaltres? Que quins resultats creieu que tindr铆eu? 




Per finalitzar la sessi贸, vam acabar amb un Kahoot
per recordar els conceptes apresos 馃挱.



Comentaris